Pri kraju je ljeto pa me zbog ovih redaka nitko neće moći optužiti da rušim turističku sezonu, ali moram se izjadati. Gledajućiteleviziju tri puta bilo me sram i bojim se da nikada nećemo biti prava vinska zemlja. A za to su zaslužni hrvatska država, velika hrvatska korporacija i veliki hrvatski političar, štoviše bivši ministar vanjskih poslova koji bi to sigurno htio biti ponovno.
Prekrasna ženska stražnjica iz reklame Hrvatske turističke zajednice postala je doslovce državnički problem i kao da ju je osobno premijerka “izrezala” iz spota. Rijetki su, međutim, vidjeli kako želimo pokazati da smo vinska zemlja, a dvoje mladih u tom istom spotu lijepu čašu vina na stalku drže za tijelo. Godinama su svi televizijski novinari početnici vinare ispitivali zašto se čaša drži za stalak pa je već i objašnjavanje postalo iritantno. Izgleda da sve te godine televiziju nisu gledali čelnici Hrvatske turističke zajednice, autori spota i vlasnici agencije koja je na njemu sigurno digla veliki novac.
Čim je prestala “frka” oko djevojačke riti počela se vrtjeti reklama za Studenac u kojoj tvrde kako je voda jamstvo dobrog gemišta. Stotine naših vinara, koji se svijetu pokušavaju predstaviti izvrsnim vinima, autori te reklame pretvorili u pivare. U pivi je, navodno, važna voda. U vinu je važna ljubav, znanje, trud, zemlja, kiša sunce… A voda je terkućina bez boje okusa i mirisa, kako su nas učili, pa ta gazirana voda može biti samo začin pomno odabranom vinu za gemišt.
Ali to nije sve. U jednoj od televizijskih emisija o slavnima kao vinski znalac otprilike u isto vrijeme predstavljao se Tonino Picula. Pokazao nam je kako desetke boca drži na regalu u dnevnoj sobi i rekao da najdraže butelje nikad ni za koga neće otvoriti. Postavši ministrom vanjskih poslova, čovjek se proslavio demodiranim trodijelnim odijelima. Postavši gradonačelnikom Velike Gorice, posta je glavni junak hrpe tračeva da ne živi u Gorici pa nije trebao ni biti gorički gradonačelnik.
A pričajući na televiziji o vinu, pokazao je da o njemu nema pojma. S obzrom da drži vina na polici u sobi čak je i dobro da ih ne planira otvarati jer su se sigurno pokvarila. Ali činjenica da ih poput urni drži na ormaru pokazuje kako nema pojma da vino živi. Gledanje punih butelja na polici moglo bi se usporedit zatvaranjem živog psića u staklenu kutiju u spavaćoj sobi. Dragi Tonino, ova vina prolij i na ormar vrati prazne boce, a ubuduće vina pij, ako želiš u njima uživati. A dragi dečki iz Hrvatske turističke zajednice, uspješnih korporacija i još uspješnijih reklamnih agencija, pustite vino na miru i držite se, zajedno sa svima onima koji su vaše spotove nagrađivali, masovnih piva. Kod tog je industrijskog napitka svejedno kakva je čaša i kako se drži. A i voda j, navodno, važna.