Ne izgledaju lijepo u čaši, no Ivana Nemet (lijevo), enologinja Feravina imala je razloga za ponos predstavljajući mlada vina Feravina, dakle berbu 2011. Predstavila je fin, tipično gorku graševinu za koju je grožđe u rekrasnom vinogradu Goveđa glava brano 6. listopada kad je nakupilo 92-93 Oechslova stupnja sladora. Na kušanju je imala 13 posto alkohola i 5,1 do 5,2 grama kiselina po litri i pokazivala da bi, kad dozrije, mogla biti i bolja od šampionske berbe 2009. Rose od frankovke, pak, još je bio sokić tog 3. studenog 2011. Kad završi fermentacija bit će manje sladak i vjerojatno izvrsno ljetno vino. Rose su napravili od grožđa iz vinograda starog 33 godine, a “prava”, crna frankovka je s mladog trsja. I već je sad takva da je Mladen Perak, diretor Feravina, rekao kako najvjerojatnije ni neće ići u liniju Dika, koja označava jednostavnija vina, ona za ručak, nego odmah u Miraz, etiketu za najbolja feričanačka vina, vina za fine večere. Bilo ga je, rekao je Perak, malo strah predstavljanja nedovršenih vina, no bez razloga. Lijepo je osjetiti što se u bačvama događa tijekom tog nikad sasvim razjašnjenog postupka kojim se jedan običan sok pretvara u najplemenitiji ljudski proizvod i u čaši nam, kako je sam jedom rekao, nudi sve tajne prirode.
Ta su mlada vina točili iz bačvica (desno), a Ivana je pojasnila kako im je u proizvodnji najviše pomogao sami vinograd koji je dao najbolje što je mogao dati. Predstavili su i berbu 2010. Eh, s tom se godinom malo tko može hvaliti zbog puno kiše. Zato crna vina te berbe neće ni ići na tržište kao Miraz, nego samo kao Dika.
Predstavilo je Feravino i dvije taktike za osvajanje tržišta. Prva je cijena. Vina linije Dika stajat će u trgovinama oko pet eura odnosno od 35 do 40 kuna. Takva je dosad bila cijena bijelih vina, a sad će stajati i crna. I ne samo ove godine, nego i svake sljedeće, pojasnio je direktor prodaje Nikola Kruljac (dolje).
I dok je ta odluka pomalo kontroverzna jer ćemo plaćati isti novac za bolje i lošije berbe, a na to u Feravinu ne mogu, naravno, utjecati, odlična je ideja prodaja četiri male bočice vina Dika u kartonskoj ambalaži, kao što se prodaju piva. Perak tvrdi ako je to isto vino kao i u butelji, a akcijska cijena je, po sustavu platiš tri dobiješ četiri, 30 kuna za pakiranje. Dva decilitra doista su dobra mjera za čovjeka za ručak, ili za večernji izlazak pa nije tajna da se time pokušava pivarima “oteti” dio mladih konzumenata. Onih koji nežele popiti cijelu butelju jer im je previše, ili je pak ne mogu platiti. A to je, posebno po spomenutoj cijeni, i birtašima izvrsna prilika za istakanje na čaše. Decilitar vina mogu ponuditi za 10 kuna i pristojno zaraditi.