Svaka je kuća vinarija, kušaonica vina, vinoteka ili trgovina vinskim priborom, suvenirnica ili restoran. Takvom ponudom 1200 stanovnika Riquewihra (na slici) u Elsaceu uspijeva privući prosječno 20.000 gostiju na dan. Tijekom vikenda posjeti ga 120.000 mahom vinskih turista, gotovo kao i sve istarske vinarije tijekom cijele godine. Svaki izlog u glavnoj, 700 metara dugoj ulici, šaren je i kičast upravo toliko da je jako teško proći pokraj njega i ne potrošiti pet ili 10 eura. Kuće nalikuju na bakinu iz priče o Ivici i Marici, a osim srednjevjekovnim zidinama, Riquewihr je opasan i prvoklasnim vinogradima.
Najpoznatija vinarija je Hugel, jedna od 12 iz udruge najboljih vinara svijeta Primum Familiae Vini. Obitelj Huge lima i prekrasnu kušaonicu, vinoteku s najslavnijim svjetskim vinima te podrum u kojem je atrakcija bačva Sveta Katarina. Proizvedena je 1715. i u njoj i danas njeguju vina. Zato je uvrštena i u Guinnesovu knjigu rekorda.
Desetke tisuća turista privlači i željeznička postaja u selu Pomaneche-Thorins u Beaujolaisu koju je Georges Duboeuf, kralj ovih mladih vina, preuredio u vinski muzej. Ulaznica se kupuje u čekaonici, kroz podrum se prolazi kao kroz vagone, a put završava u “željezničkom” restoranu gdje su kušaonica i vinoteka.
Obilazak podruma u trgovini završava i u Moet&Chandonu, najvećoj šampanjskoj kući u Epernayu. Vinski turizam u većini vinskih regija svijeta je i izmišljen kako bi vinari povećali prodaju vina u samim podrumima. Iznimka je Bordeaux.
U tamošnju slavnu vinariju-dvorac Chateau Margaux dolazi nekoliko autobusa gostiju na dan. Provedu ih podrumom in a kraju obilaska im ponude čašu Pavillon Blanca, mješavine bijelih sorata Semillon i sauvignon. Riječ je o izvrsnom vinu, no ipak bijelom i najjeftinijem u toj kući, koju su proslavili crnjaci. Obilazak i čaša vina stoje 42 eura. Crno vino Chateau Margaux, čija butelja stoji više stotina eura, ne može se kupiti. Svo je vino rasprodano još dok je sazrijevalu u bačvama.